torsdag 12 juli 2012

Typiskt.

Ska man få något gjort får man göra det själv.
Altanen är så rutten att det är som att gå på skumgummimadrass. (vilket lustigt ord i skrift?)

Jag fick ju såklart planera in en kupp för att få upp Rövarn och så att han tror han valt det själv.
Underskatta aldrig en kvinnas list,vi vet oftast hur ditt spel går innan du ens hunnit börja spela.

Ja iallafall ,min kupp dårå.
Reta upp Rövarn lite på småsaker,det får fart på benen som styr ut genom dörren.
Följa efter och fråga om helt onödiga saker eller typ jobbiga -"Du älskar inte mig va"?
Det får han att gå utanför altanen (så han inte kan höra mig) och då *tadaa* ser han verktygen.

Jag går efter och fortsätter -"Men svara då,du tycker inte jag e snygg va"? Tjaaaaaat...funkar varje gång. Sätter fart på adrenalinet.
Och då börjar han riva de gamla plankorna och såga bort räcket så  han absolut inte hör mig.

Då är det dags för en belöning.

-"Behöver du hjälp"? -"Är du törstig"? -"Vill du ha äppel- eller päronsmak på drickan"?......och samtidigt stryker jag ömt Rövarn över ryggen.
Det får han att fortsätta

Efter att ha serverat drickan glider jag tyst in i huset och här sitter jag. Altanen är strax bortriven helt.
Precis ALTANEN ÄR STRAX BORTRIVEN HELT!

Mission accomplished för nu.

Sedan behövs ju en ny liten altan..........måste dra och jobba vidare på det.
Ni vet ju vad man säger  : Motion,fostran,kärlek, i den ordningen, gör susen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar