lördag 18 januari 2014

Sen på allt och mer

Alltså sen, inte sedan utan sen. Ja det är mitt mellannamn om inte mitt första.
Manschesterbyxor, de smalrandiga från gul o blå.....seeeen(tog 2 år innan jag köpte dem) bootcutjeans....seeeen...och ingen sa till mig att hockeyfrillan gått ur tiden utan jag tyckte den framhävde mina finska kinder...(inget pluspoäng men det fattade jag inte när jag var 14) och  nu seeeeeen på kaffemaskin. Det är 2014 och vi skaffade en kaffemaskin förra helgen(!).
Mannen vi talade med angående kaffemaskiner höll sig mest för skratt när vi frågade honom om hur det går till att en kapsel kan få kaffe i en kopp.
Vi höll oss för rodnad.
Det var maskiner med automatisk vattentilldelning och maskiner utan automatisk vattentilldelning
.-" Hur ska man veta", undrade jag -"när man ska släppa kranen",  på den maskinen utan automatisk vattentilldelning?
Han svarade aldrig.
Det kändes som när jag skaffade Iphonen. Alla visste....och jag .....visste inte. Alla frågor var dumma.
Men vi köpte den, kaffemaskinen.
Ja nu dricker jag iaf världens godaste kaffe *tji fick dem, ja jag host* , mycket trevligt med cappucino o caffelatte på morgonen eller intenzzon.
Rodnar bäst som rodnar sist. Eller ja han med kavaj o slips ruggar väl upp sig fortfarande men det göööööör inget för fasiken vad gott kaffet är, i min pingvinkokare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar