torsdag 25 april 2013

Ilsk och arg!

Röd i ansiktet av både ilska och trycket av totaligentäppta hål, alla hål som sitter på huvudet är täppta förutom munnen.
O med den ser jag ut som en fisk på land just nu.
Jag blir galen. PÅ riktigt vill bara gråta men det gör ännu ondare i bihålorna då.

Kämpade med förkylningar i vintras och nu äntligen vart jag frisk i flera veckor.... tills i tisdags.
Det slog till på några timmar, slog ut mig till sängen.
Bihålorna dunkar, feber, ont i kroppen. och näsan droppar, det liksom bara rinner ned för kinden o hakan när jag ligger ner eftersom det är så täppt så kan jag inte snyta mig. Har en tuss i näsborren till o från.

Aaaa okejrååå o vara lite sjuk o vältra sig i sängen MEN jag hade precis fått beviljat semester nästa vecka för en resa med flygplan ( det ska vi snacka om längre ned med täppta bihålor) och nu blev jag sjuk hela veckan innan.
Varsågoda mina snälla kollegor. Vilket efterblivet Aprilskämt va? *garvar så tussen ur näsan rasar i golvet*(not).


Jag fattar inte , jag vet inte. Är ute med hunden på promenader, får frisk luft o kondition, käkar vitaminer.......men ÄR sjuk fanimig hela tiden.
Och just nu dårå. Flyga........läste på nätet om att flyga med tilltäppta bihålor: " risk att spränga trumhinnan då du ej kan tryckutjämna normalt när du har tilltäppta bihålor".

Livet leker hörrni!

Skuttar o hoppar o skriker!  Tycker ni det låter som om jag vill skjuta mig själv?
Grattis , ni har vunnit en färgradio med storbildsljud!


2 kommentarer:

  1. jag borde inte skratta..men det var så roligt skrivet..:) hoppas det går över vännen <3 kram och ha det gott <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack men det gjorde det ju inte :), jag fattar ingenting. vart tog immunförsvaret vägen *hjärta*

      Radera