lördag 13 april 2013

No touch.

Asså Rövarn har skaffat en "no-touch"-tvål till badrummet.
Hygieniskt.
Men hur hygieniska behöver vi vara då? Att trycka på pumpen på "vanliga" handtvålen som är flytande ligger väl rätt nära "no-touchen"?
Speciellt som det är EFTER att man tryckt på pumpen som händerna ju tvättas.

Men kul är det....ja...kul....nja....aja!

Tänk om vi haft hårda tvålar( har en vid duschen *förlåt*)...DÄR kan  vi snackat hygien...då könshåren fastnar på hårdtvålen (Rövarn säger att det är hundhår). Självklart är det det,speciellt som hunden tydligen fått rödlätt päls så här lagom till vårstarten(?).

Men för att återgå till "no-touchen", jag håller handen framför sensorn och det kommer ut en dos i min hand (lite större än på vanliga fysiska pumpen såklart så att den ska ta slut fortare och en ny måste inhandlas medans handlaren jublar) och jag tvättar mig.
Doftar supergott gör den iaf, grönt the´och ingefära, jo sant det doftar gott MEN vad kommer näst?
Kanske jag bara behöver vifta med lilla stjärten framför toapappret efter storjobbet och det börjar (h)ända saker......
Den som lever får se, som vi prukar taala i Vinnland (finland).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar