lördag 26 januari 2013

Vad är mitt personnummer?

Hjärnsläpp.

Jag har 2 konton på banken.
Idag har jag äntligen efter ett års utdragning beställt ett kort till konto nr 2.
Men det var inte det lättaste, pjuh.

Man ringer och får en verklig person i örat, en stund. En riktig röst. -"Har du ditt digipass redo"?
Jag fumlar fram den, klart jag borde fattat att digipassen ska vara med.
Man talar om sitt ärende och han i luren säger nu (efter att ha fått en kod av mig)  med konstig högtalarröst: (DEt var samma person men som liksom tog till en myndig röst inför uppläsningen)
 -"Nu ska jag läsa upp ett muntligt avtal så lyssna noga, allt spelas in. Du har 14 dagar på dig att ångra....pladder pladder"

HJÄLP. Först hör jag lite dåligt sen blir jag alltid nervös av när jag måste vara uppmärksam. Inte alltid min grej liksom om det inte är jag själv som pratar......a ni fattar.

Han börjar iaf:
-"Du har nu idag tecknat ett avtal.....bla bla.....i det ingår bla bla bla.....har du förstått"?
-"Eh ..ja"
-"Det kommer att bla bla bla......om du samtycker svara du nu ..ja"
-"Ahh..ja"

Så kan jag ju inte vara tyst utan frågar mitt i lite nervöst skrattandes i ett försök att vara rolig -"höhö , kommer jag få frågor på det här"?

Mannen fortsatte:
-"För att slutföra bla blabla....ska du nu säga ditt namn och ditt personnummer"

BLACKOUT. Konstpaus. Ser mig omkring och upptäcker att jag har banksidan uppe och kan läsa innantill.

Mannen blir nöjd med svaret. Jag svarade tydligen rätt. Jag vann... ett nytt kort. Hurrar*
Nu vet jag varför jag inte gillar telefoner.

Fast nu kom jag på att jag ser lite illa med så nu åker jag till se bra affären

Hörs och ses senare. Eller ja läses iaf.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar