onsdag 16 januari 2013

Alltså God jul igen.

Idag har vi haft julafton igen. Grannarna hos mamma undrar nog vilken religion vi tillhör när de såg oss genom fönstret dela ut julklappar idag.

Antingen gillar vi julklappar bara jättemycket eller så har vissa familjemedlemmar ej kunnat närvara vid ordinarie juldatum mellan 24-26 december.

Bl.a denna person: Vi kan kalla han för....eh...Berthil. Här hängde han och plockade emot paket så hela fåtöljen dignade bakåt snett nedåt. Eh aaaa...nåt ungefär så..


Moster öppnade på bra för att ha varit sjuk i 3 veckor med en konvalesenstid på ett stycke vecka till.
Kraften var helt klart tillbaka, ritsch ratsch fillibombomkras i julpappret.

Stora (min äldsta son) fick alla julklappar denna dag. Jag vet inte hur han tolkar det men han fick bl.a presentkort hos favvofrissan och en rakapparat.....*jodå du duger visst som du är, lovar*

Lillen fick ju sina på riktiga svenska julafton så han var med för syns skull och för att vänja sig vid att livet är orättvist. Åh vad vi liksom överdrev för varje paket andra fick. Det blir bra ungar det.

Rövarn gled in på ett bananskal av något slag eller räkmacka eller ja något med mat iallafall och fick en väggklocka i format av en större vinyl-lp.
Han ska alltid sticka fram näsan.



Själv behöver jag tydligen tvätta mig med tanke på handduken och parfymen som låg i mitt paket.




Vi var alltså hemma hos mamma som bjöd på 3 olika pajer med diverse dryck och efterätter. Tackar och god jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar