torsdag 10 januari 2013

Duscha o få fotpeeling på köpet.

Jajamen. Hemma hos oss. Vi badar "uppe" och duschar "nere". Nere är gillestugan, tvättis, Stora o lite kontor. Därifrån är det en liten längre bit att gå till sovrummet till krämer o kläder än ifrån badrummet som ligger vägg i vägg.
Vad i hela....vill hon, undrar ni.

Jo jag har precis duschat (nere dårå=längre till sovrum) och traskar upp, sätter mig på sängkanten, skriker till lite när jag ser mig halvnaken i spegelväggen, tar mig samman och tar sedan fotkrämen.....
Tar en klutt och börjar smörja......*krisch, krasch,knakljud o grus som rullar mot fothud blandad med salva*. Sand fastnat under fot på färden "upp" till sovrummet.
Jusste peeling direkt efter duschen med "naturgrus direkt lossnad och torkad på golv från hund till fuktig fot ".

Känslan? Ja  känslan av att veta att gruset är utifrån, skitigt och är ifrån Ozzys tassar med allt vad han kliver i och nu finns på min fina prinsessfot är följande:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar