tisdag 22 maj 2012

Rövarn och hans dataväska

Jo Rövarn och hans dataväska....utan datorn då för datorn står på bordet men väskan till datorn är borta
Måste hitta NU,han har inte haft väskan på ....nja låt säga MINST 6 månader....minst! (iof ingen betydelse hur länge den varit borta förutom att minnet kan ju svikta lite då)

-Har du flyttat på min dataväska ?,frågar Rövarn (Väskan brukar vara under hans sida av sängen)
-Nej,har du tittat under sängen?
-Ja den är inte där och du brukar flytta på saker
-Nej jag har inte flyttat din dataväska.....
-Har du bergis lagt den i källaren?
-Nej,jag har inte lagt din dataväska i källaren,varför skulle jag ha lagt den i källaren?
-Du brukar flytta på saker (återupprepning av argument)
-Ja mina saker

Rövarn letar febrilt i allt från städskåp,pannrum,öppnar kylskåpet,tittar på toan,alla garderober, medans det hörs "var e min väska,var e min väska"

-Du måste ha flyttat på min dataväska.....eller (minnet börjar tvivla på han) har jag gett bort den (han funderar)
-Vem skulle du ha gett den till bara sådär?
-Jomen, sa inte Laura (dottern som nyss flyttat hemifrån) att hon inte hade nån väska till sin dator?
-Nä inget jag minns alls

*några svordomar* Rövarn går ut med hunden.

Rövarn kommer in igen.

-Har du verkligen ingen aning om vart min dataväska är? (snacka om att ha hängt upp sig)
-Nej men kan den iallafall vara långt in under sängen fast bakom alla dammråttor?
-JAG HAR TITTAT DÄR,JAG HAR KÖRT IN HELA HANDEN OCH KÄNT!( Ja ni ser lite större bokstäver)

Jag reser mig och börjar gå in mot sovrummet där han befinner sig i sin egen lilla dataväskavärld och tänker böja mig ner för att titta under sängen.

Då,då hör jag ....".jag hittade väskan"........
-Vart hittade du den ?
-Under sängen(!)

Tystnad

-Men den var så långt in ,jag hittade väskan nu när jag tog ficklampan och lös med.
-Säg förlåt.....

-Förlåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar