onsdag 2 maj 2012

Sola eller icke sola, eller vistas utomhus överhuvudtaget vid sol som Finne är frågan

Finne som man är är man ju lite sådär lagom vinterljusblå i hud"tonen" (är ljusblå på hud en ton?) och igår var det ju apfint väder med solen hela dagen rakt på tomten och där var jag.
I linne och shorts,blåsfritt.
Vi fixade ,som resten av folket som äntligen ser ljuset efter vintern,trädgård och poolfix.

Jag fick "färg",definiera färg.... Om färg är ljusblå botten med rött ovanpå,ja då fick jag färg.
Pannan
Raggarbränna efter linnet
En röd vad,den som var närmast solen fast jag var i rörelse mest.
Bröstet.
Bröstet ja,superrött (själv ser jag ju iof en gyllenbeige tanning som liksom glänser som glitter i solnedgången som i annonserna) ,superrött säger jag dig.
Senare ( i solnedgången) när jag gjorde natt och tog av mig bh´n,döm om min förvåning när bröstet blev rosa (?).

Ni vet när huden liksom sträcks ut av..... tyngd. "Saker" som vill och åker nedåt utan stödet till hjälp längre.  Färgen mattas av.
MED bh..röd UTAN bh..rosa.

Ska bli spännande att följa resten av sommarens färgskalor på min kropp.



Nähä,njut nu av hela dagen min pepparkakor // Finnen på väg till jobbet.

2 kommentarer:

  1. Aktare för solen Katja.... Klä på dig kvinna :)

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Nu för tiden håller jag mig mest i skuggan, tycker det är skönast.
    Ska bli kul att följa ditt solande om hur färgerna skiftar.
    Kram

    SvaraRadera