måndag 30 april 2012

30 kronors rakning

Jo precis 30 kr kostade det mig igår att raka benen.
Jag rakade benen sist då alltså när det var sommarfeeling förra gången,inte förra sommaren då alltså *nickar på huvudet o tänker DET vore ju LÄNGE sedan* utan för ca 3 veckor sedan.
Eller var det 4..? Ajaaa hur som helst så gjorde jag det igår.
Äntligen införskaffade jag mig nya blad till hyveln,det förra bladet var liksom i skick som att jag skulle hittat det på marken vid återvinningen efter en tuff vinter och ungefär lika...fräsch.
Och Gud vet vem som använt hyveln vart och till vad *hu*.

Så då har vi konstaterat att jag rakade benen igår,i badet gjorde jag det,med Rövarn i ( om någon missat vem Rövarn är så är det min kille jag har chans på).

Efter en stund var vi inte  Rövarn och jag,vi var Rövarn och jag och min behåring som nu avslägsnats från benen efter lång tid (vuxit sig rätt kraftig och hade bra rötter vid ev storm).

Rövarn säger att han "badat klart" och ställer sig (läs: hoppar upp o jag tycker nog han svävar ovan vattnet en gång med) och duschar av sig ,han som brukar ligga i minimun 30 min och inte alltid duscha av sig,han liksom flög upp när håret började flyta runt oss som konfetti.
Jag tyckte det var lite fint i bubblet och lite konstnärligt,men det är klart,alla kan ju inte vara så konstnärliga som jag.

Tokigt. Hur farligt kan det vara med lite hår.

Vadå 30 kronor förresten? Ett blad kostar så,så ni förstår ju att man väntar lite mellan varven!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar