tisdag 17 april 2012

Alla (h)år har sin charm

Läste just Zandra på Aftonbladet blogg http://blogg.aftonbladet.se/zandra/2012/04/kan-alla-hetsiga-ar-bara-forsvinna#comments ang olika åldrar,om bl.a hon skriver att "Om de hetsiga åren kunde vara "över" och "slippa kämpa med jobb" o.s.v " 50 plus".......

Jag begrundar en stund och tänker att Ja, jag håller nog med henne,vad skönt det skulle vara att sitta där och sluta jaga karriär och vara "klar" te.x....*funderar och funderar*...
SÅ SLÅR DET MIG..JAG är DÄR fast 10 pinnar färre,alltså 40 plus.

*tänker mera*...knakar.

Kommer faktiskt på att det här är livet,det är underbart. 40 plus.
Lagom stora barn,bor hemma men ändå kvar som barn (blir möjligtvis aldrig av med dem).
Vet vad man vill och hur och med vem och när. ( Iallafall när man är nykter)
Ingen säger att man inte kan äta bulle till frukost (nu ljög jag lite,ungarna OM de ser)

Fast tuttarna hänger och man letar efter dem i sängen på morgonen innan man hittar nästan allt av dem och rullar upp dem i bh´n, så leker livet.
Fast man hur mycket man än rakar sig  har mer hår än när man var 20,på märkliga ställen (!) dessutom, så leker livet.

Aja hur som helst så jagar jag ju mina ögonbryn och vill sola och se yngre ut och ojar mig i provrummet,men det är ju en helt annan story.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar