onsdag 18 april 2012

Bilar,hjärnor,idioter och så snälla ödmjuka jag :)

Alltså,folk i trafiken med bil(!),behöver jag säga mer?

Alla drabbas,antingen du är gångtrafikant,cyklist,bara ute och felspårar eller som jag som BILförare.
Jag får en smärre hjärnblödning varje dag i trafiken.

Verkar som att de flesta inte kan planera 5 meter framför(stannar vid tomma rondeller och tittar SEN och stoppar oss med simultanförmåga i väntan på att föraren av den stillastående bilen skall få arslet ur och trycka på gasen)

Blir lika förvånade varje gång det blir grönt (lägger i ettan och gör bilen körklar NÄR det slår över till GRÖNT,absolut inte vara förberedd medans det är rött)

Kan inte klockan(är det hastighet 30 km/h mellan 07.00-16.00 så är det 30 mellan 07.00-16.00) Inte 30km/h längre kl 17.15.
Då gäller alltså 50 därefter/före,annars tilläggsskylt.

Tror sig ha  släp (djävligt osynligt för oss andra som INTE fick körkortet i cornflakespaketet) vid höger/vänstersvängar och tar ut kurvan som en hel dragspelsbuss och återigen stoppar oss som vill rakt fram.

Står till höger vid vänstersväng och inte släpper fram mig som har fri fart annars till höger dit jag vill.

Tycker det är mitt- i- trafik istället för högertrafik på motorvägen och ligger och trycker i 80 i mittenfilen vid 3 filigt  (vid tomma filer, vill absolut inte köra i högra TOMMA filen som trafiken är till för, om du inte ska köra om någon)

Nää nu surrar det i huvudet,jag drar och köper busskort.
Men då får jag väl större hjärnblödning för "de där" bilförarna som inte släpper fram bussen jag sitter på.


Nä, plattan i mattan,nu kör vi!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar