fredag 28 december 2012

Följetången kan bli lång men Rövarns traktorspel

Han sitter mittemot mig vid köksbordet med sitt traktorspel.
Plötsligt höjs Rövarrösten -"Vad händer,det är ju 30% just nu på traktorn för 110.000 kronor,billigt ju"
Rövarn: -" Men jag kan inte köpa den, fast jag har pengarna,vad händer?"
Rövarn: -"Jag har ju skördat massor med majs" "för massa pengar","jag måste köpa traktorn"
Rövarn: -"Bugg på spelet"
Rövarn: *Piiiiip( läs:djävla)spel. "men ge mig traktorn ,jag betalar"  Ja han pratar för sig själv.

Vi gick ut med Ozzy (hunden) för att vila tankarna  och hela vägen planerade Rövarn  hur han ska få tag på stora traktorn.
Rövarn tänkte så snön smalt på vägen vi gick.

Nu sitter vi här igen och det enda jag ser på hans skärm är en tom åker så kanske har han skördat allt men glömde han sälja det till datasupporten eller?

-"Hur går det då ", undrade jag just.
-"Nä traktorn går inte att köpa" sa han och skakade på huvudet förvånat och lite "jag vet minsann bäst irriterat"

Wish me luck att han kommer tillbaka till verkligheten imorgon senast.

Kanske han minns mig imorgon eller så måste jag köpa en traktor till. Trodde det räckte med nya sitsen till reallifetrarren= REAL LIFE TRARREN (traktorn i verkliga livet han fick en ny sits, en fysiskt riktig sits,  i julklapp). Följ med........fortsättning följer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar