lördag 29 december 2012

Nä Rövarn mindes mig inte. Ang gårdagens inlägg.

Så jag drog han i örat hem till mamma på frukost och sen fick han åka hem alldeles själv och springa (antar jag) in och starta traktorspelet.

Jag åkte till Ikea med mamma och hennes plånbok.

Halvvägs på motorvägen slutade torkarna på bilen att fungera. Bra...inte. Det regnar och är redan väldigt blött på vägarna.
Så det tog inte många sekunder innan mamma fick köra halvböjd och kolla längst nere på rutan för att se något.

Och nu när vi ändå var nästan framme så höll vi planen. På Ikea ska vi. Och så blev det.
När vi kom ut  och skulle till att åka hemåt var det att torka rutan och sedan köra så långt vi hann innan vi fick stanna och torka igen.
Sakta men säkert kom vi hem.

Rövarn blev så glad för hyllorna jag (host host : mamma) köpt att han slutade spela traktorspel i en hel timme (jag har inte kommit över den chocken än). Rövarn har nämligen önskat sig dessa hyllor över ett halvår. Han meckade genast ihop hyllorna och lagade sedan mat. Jag sladda runt med vovve ute som såg ut att ha minst 8 ben på isen under tiden.

Men nu är ordningen återställd. Rövarn är på plats och traktorn går. Pjuh! Kan ju inte ha han rännandes överallt.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar