tisdag 11 december 2012

Länge sen...insnöad? Eller bara njutsnöad.

Livet leker.
Det funkar så bra.
Har njutit/njuter av snön.
Annars går det precis som om att jag bara åker nån kälke nedåt i sakta mak utan att frysa.
Flyter på.
Jag ligger på kälken i värmen och glider och på vägen förbi snöhögar och palmer plockar jag vindruvor att snaska på. Ett och annat nyttigt tranbär med.
Som max så andas jag själv iallafall. Enda ansträngningen.
Sträcker ut händerna åt höger och vänster, en drink här o en vindruva där....livet leker. Kollar runt på färden.
På resan har jag såklart Mrs AloeVera med mig.  Den mandeldoftande mjukgörande Propolisen som skyddar mig på min vinterfärd. Sitter och käkar druvor och har en smörjare med mig som smörjer anskitet från kylan. Ja ja fötterna med..........
Get the pic?

Har än så länge ingen aning om att backen tar slut men det gööööööör inget för jag flyter på.

Nja kanske lite ont i nacken av att se mig omkring efter alla godsaker på vägen och ena benet känns sådär knöligt..

Men satan vad det går. *ljuv musik i bakgrunden*

VAKNAR. Känner efter........jo vindruvan har bytts till en oliv och palmen till min murgröna med röda julljus i fönstret men men.....
Och Rövarn plogar med ett leende från öra till öra.

Har köpt ett pepparkakshuskit till Rövarn idag i form av en traktor. Så i helgen blir det baka av. Han hoppade upp och ner av lycka. Snacka om att älska traktorn.
Jag ska bli en traktor i mitt nästa liv med Rövarn....åh vad han ska smörja o plocka isär o ihop o sitta på mig. Nya reservdelar kommer jag att få och bara....glänsa. Inget mer halvdant häng här inte.




Men snöa inte in mina kära körsbär hörrni!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar