tisdag 9 oktober 2012

Jag tror jag har varit bortrest.

Jag tror sjuttsiken jag har varit i Finland. Hade planerat en höstresa dit med långa promenader,lite höststäd på stugtomten o en djädra massa bastubadande. Men det är suddigt.

Jag minns att det först gungade massa och jag låg i en säng med platt kudde, ungefär som ett par jeans var invikta (manglade) in i ett örngott, jag hörde "hytti", "kioski", "makkara", "snart frammi" och hittade dessutom euro i väskan. Jaha används det mer än i Finland?

Yrade in i en bil jag kände igen som Rövarns. Satt o guppade i några timmar, yrade in i en bastu och sedan vidare i en säng av bomull och moln (mammas sköljmedel och manglade lakan) med varmvattenflaska,som tog form av en ickeflaska av att vattnet var för varmt.

Två dagar gick och livet levde utanför säger de som vet. Doftade gott upp till övervåningen i stugan av kött, räkor, såser...mmm. Jag drack vatten och filmjölk. Gapade lite emellanåt argt på folket av smärta. Någon måste ju få på moppo när jag har så ont.

Så långa som tarmarna är så ont hade jag. Har plattat ut röven åt både höger och vänster av allt liggande i sängen. Och vet precis hur taket i stugan ser ut för alltid.

Vad som hände? Jo jag har ju haft (har tydligen) problem med magen ,legat på Huddinge o röntgat mig så många gånger att jag troligtvis lyser i mörkret nu och ändå kan de inte hitta svaret. Självklart kom det nu när lillsemestern skulle bli av. De säger att jag har "tarmfickor" men vadå? Fick ju medel MOT det. FUNKAR INTE kan jag säga utan att ens tänka efter. Orkar inte tänka efter.
Efter 4 dagar går det rätt bra över,jobbat idag med underbara Hästhovens förskola.

Problemet nu är att...........NÄR slår det till igen?. Bara köra upp kamera kvar. Och det vill man ju nästan springa till, inte!

Långföljetång på G. Återkommer.
Men förövrigt lever ju livet som vaniljdoft.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar