onsdag 3 oktober 2012

Skyltar "Barn i bil" & "Hund i bil"?

Vadå,kör någon överhuvudtaget försiktigare bakom en bil med skylten "Barn i bil" eller "Hund i bil"?
Om det är så ,så är det ju förskräckligt.
Är man inte rädd om alla medmänniskor eller djur? Om man inte har skylten men ändå har barn i bilen,hur vet bakomvarande att den ska köra försiktigt? Eller då alltså, kör folk bara försiktigare när de vet att barn eller hund finns i bilen framför? Varför då?
Tänk om det är en mamma som sitter i bilen framför utan skylt  med barnet hemma? Ska du inte köra försiktigt då? Ska hon dö och lämna barnet utan mor för att hon inte har en skylt.  Ska man inte alltid köra försiktigt gentemot medtrafikanter. Eller har det något med meddelande till eventuell räddningstjänst att göra? Man ska väl rädda alla? Det snurrar nu.

Varför behövs dessa skyltar?  Man kör väl inte på folk i arslet som inte har skylt? Eller gör någon det? Är någon i behov av dessa skyltar? Säg igen .....varför sätter man en sådan skylt på sin bil?
Jag då...42 år. Jag vill med ha en skylt: "Tant i bil", "Snygg (nåja)42 åring i bil", "Cool Rövare i bil"  ELLER VADÅ?

Kör för fasiken inte in i mig fast jag inte har en skylt.
Jag ska ha skylten "Guds ande i bil" så får ni köra precis hur ni vill sen. Deal?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar