måndag 3 september 2012

Prinsessan på ärten .

Alltså...jag va, bortskämd? Bra har jag det. Vadå kaffe på sängen och huset lagat och bilen går framåt?
Jaaa. Om jag gör något? Nja jobbar lite,drar med fingret över dammet hemma lite. Torkar mig själv.
Maaaaat ,ja den kommer snart. Inte gör jag något. Man gör väl inte mer än man behöver va? Borstar Rövarns tänder (jo)och planerar mat o handling dammsuger,skurar,tvättar ,viker in nya strumpor och fixar räkningar och masserar stackarns muskler varje kväll och håller reda på papper och planeringar i livet och får han att må gott och känna sig älskad.
.
Idag t.ex. så tog jag ett bubbelbad direkt efter jobbet.
Vet ni hur  mycket det kräver? Skrubba ur karet,dra i kranar,få in rätt temperatur,stoppa i proppen,få med sig handduk och morgonrock in i badrummet. Tunga grejer det.

Sen ska man upp och torka sig torr! Jösses.

Vi släpper det va nu iaf,saken jag ville komma till var att det var middag samtidigt utanför badrumsfönstret ( ja vi bor i hus och inte på 3e våningen) som jag lämnade lite öppet.
Plötsligt fick jag höra -"Vad du plaskar där inne". Oj tänkte jag, låter det så mycket ut(?).
Jag sa -" Ja jag försöker tvätta håret" Men i själva verket var det hängisarna som försökte hitta sin flytplats i vattnet som bubblade.
Vad göra? Hålla färgen. Joråsåatte så var det.
Kanske jag drar ett finger i dammet imorgon med.
Vart Rövarn var? Han målade fönster på huset såklart.


2 kommentarer: