tisdag 18 september 2012

Vi säger så här va!

Imorse vaknade jag av att jag inte hade sovit alls(?).  Nä precis man kan ju inte vakna om man inte sovit,men det kändes så.
Jag tror ju inte att man är vaken en hel natt om man försöker sova men jag såg varenda timme som finns på en klocka när det gäller mellan 23.00 och 5.00. Däremellan slumrar jag ju till.
Först springer hunden fram och tillbaks,sen grymtar Rövarn,sen visar innetempen på 24 grader varmt......i sovrummet. Ja ni förstår ju.
Hunden kan vi ju träna, liksom säga till att han inte är en människovalp som behöver uppmärksamhet dygnet runt (ja nu hörde han vad jag skrev och blev alldeles ledsen).
Rövarn behöver inte heller uppmärksamhet dygnet runt. Säger jag, men han vill ju ha lite "se mig jag kan inte sova jag heller o du var väl ändå vaken"-tid.
Har seriöst funderat på att sova i gästrummet bredvid men då dör jag väl av ensamhet. Så hur jag än vänder har jag rumpan bak.

På jobbet kom en ny vikarie fram till mig och sa -" Vilken fin tatuering du har,men du vet att Gud inte vill att man målar på kroppen"?
-"Ja jag vet att det står så i bibeln och jag kan väl bara önska att han accepterar mig ändå,för jag tror att han ser till hjärtat"
-"Ja om du har ett fint hjärta så kanske",svarade hon.
Gud får väl avgöra det när det är dags, tänkte jag när jag gick iväg för att faktiskt fortsätta jobba.

Så efter jobbet tog jag ett välbehövligt bad av flera orsaker.  Vattnet blev så varmt att jag svävade ovanför ytan en stund innan huden vande sig. Svävade? Flöt är ett bättre ord. Eller nja typ så. Inte så lätt att flyta heller med min stadiga kropp.

Rakade mig lite här och där (får man ta bort hår från Guds tempel?)  Gud får väl avgöra det när det är dags.
Hen har en del att göra när jag dör märker jag. Vi kanske kan komma överrens.
Jag vill ju vara med och handla med medicinblad i den nya världen ju.

Wish me luck. Må Gud vara med er för själv ska jag sova.

Nu kör vi en ny natt och jag önskar er alla en superdupersömn.




3 kommentarer: