torsdag 7 juni 2012

Åh vad varmt

Solen kommit,värmen?
Inte solen men värmen is in tha house,fever ......säger det er någonting. Ni vet ju att jag blir sjuk var 14e dag.
Min lott här i livet tydligen så länge jag behåller den åldersgruppen på mitt yrke jag har. Men nu har det vilats, (legat i sängen och läst fototidningen)och Rövarn har landat hemma.
Jag hörde han komma hem,jag hörde ljudet av kläder som faller,jag hörde lite onämnbart braka,jag hörde ett stort plask direkt efter.
Jag är osäker på om han försökte göra poolen till bubbelbad (ni vet med kroppsluftens hjälp) men missade tajmingen med "bubblorna" eller (iom att braket kom FÖRE plasket).....men allt behöver jag ju inte fråga va.

Nästa sekund ropar han -" Kom och bada",och gjorde en gest med händerna mot mig (när jag stapplade mig ut i köket)som när man är redo att ta emot någon (barn) som hoppar i. Tack gode gud att jag inte kan hoppa i eftersom jag har värmeslag innanför pannbenet.
Ni ser bilden....(?). Rövarn ut med armarna....jag hoppar från kanten i famnen. Äsch!

-"Kom och ta kort då"

Tjaaa vem är väl jag att inte göra det iallafall.

Shooot!
Nä Rövarns rygg är inte hårig,det är på bröstet jag sitter:)








Titta ,jag hitta` vatten.

Meh vaddå ,finns mycket?

Där borta då?

Nähä,då gör jag fingervattensdansen istället......


4 kommentarer:

  1. Härliga bilder med skojig text till.
    Vad bra du verkar ha fått det Katja, jag tänker på Hankytiden, innan Rövarn kom in i bilden. Du den här gången håller det livet ut, ingen fyraårsgräns här inte.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fyra år får bli till 20 iaf :);ja jag har det bra jag,plötsligt händer det. Man får ju vara lite ödmjuk va? :)

      Radera
  2. BRRRR vad kallt!

    Och du. Käften! Haha. Sparkade sönder lampan med foten när jag sov så har klippt till kanten lite. Den ska kastas nu när vi flyttar men orkade inte köpa ny innan ;-D

    SvaraRadera