tisdag 12 juni 2012

Nä...inte skoj.

Alltså folk som bara pratar sjukdomar och aj och nej och ont har jag haft svårt för.
Hur" dåligt de blir mottagna" på Vc´n och doktorer som" inte förstår" och bluttan bläh.........
Men nu har jag varit dålig 800 ggr denna vår och är just på sjukskrivning och kan tänka mig att falla till deras gnälllott direkt,för stackars stackars mig.
Det är outhärdligt vad sjuk man känna sig när det drar ut på 4e dagen  för 100e ggn. SNOR,BIHÅLOR,HOSTA,ÖGONINFLAMMATION.
Vad händer?
Vi kan ju säga att C-vitamin är överskattat för oss som verkligen behöver vitaminer,händer ingenting mer än att Ica tjänar sin del av försäljningen. Jag e lika sjuk för det.
Vitlök? Funkar inte
Chili? Nope
Té? Nehee ,inte ens grönt te.

Allt detta är för friska människor.
Och för annonssvaga går-på-allt-folk.
Som alla som bantat med soppor och bars och fan vet vad och fortfarande är överviktigta. (jag med) Fråga smala människor hur de äter istället.
Nä nu väntar svar på blodprov på vad som är fel med mig HELA tiden.
Hittar de inget så ska jag spela på läppen.

Under tiden krälar jag på med mitt ballonghuvud fullt av grönt slem som kommer ur ögon,näsa och öron.
Omvärlden hör jag som genom öronproppar till för byggjobbare.

Ibland skönt att inte höra iof när man får höra något tråkigt men annars NOLL funktion,NOLL!

Krälar in i sovrummet nu och dricker vatten som om jag varit i öknen 2 månader. Kissar inatt alltså.

Sov gott,ta vara på eran natt ni som är friska.




2 kommentarer:

  1. Hoppas du snart är pigg och kry igen. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Alldeles snart säger vi :) Kram

      Radera